Isobar Create London 2012 - NFC

Autor: Róbert Sláma | 27.3.2012 o 0:39 | (upravené 27.3.2012 o 2:10) Karma článku: 0,00 | Prečítané:  257x

Vikend 24 - 25 marca 2012 sa v Londyne niesol nielen v duchu nadherneho slnecneho pocasia, ale v programatorskych kruhoch aj v znameni konania prvej europskej akcie zameranej na NFC technologiu a jej pouzitie v realnych podmienkach. Hostitelom dvojdnoveho programovacieho maratonu sa stali Shoreditch Studios a zbierka sponzorov slubovala slusnu porciu cien.

Akcia organozovana pod globalnou znackou ISOBAR po Bostone a San Francisku tentokrat zamierila do Europy. Tema NFC (Near Field communicaton) slubovala zaujimave moznosti a tymy z Anglicka, Polska, Chorvatska, Spanielska, Talianska a Bulharska rozhodne priniesli zaujimave napady a postarali sa o ich realizaciu v ramci danych 24 hodin.

Cela akcia bola husto popretkavana nielen prezentaciami suvisiacimi s temou ako vyuzitie platobnych moznosti BlueVia (https://bluevia.com/en/) ci moznosti TouchPoint-u od Proxama (http://www.proxama.com/), ale aj rozptylovacich ako boli sutaz v hulahup alebo NFC Bingo. Ako najlepsiu "side" akciu hodnotim Idea Clinic, ktora splnovala vsetky parametre svojho nazvu. Dvadsat minutovka doverneho rozhovoru mnohym tymom nielen pomohla vycistit ich napady od zbytocneho balastu, ale niektorymi zmenila povodne zadanie na uplne nove.

Blizsie popisovanie priebehu celej akcie asi nema velky vyznam, ale zhrnut sa da do niekolkych krokov: nadseny napad - nadsene zacatie programovania - menej nadsene zoskrtavanie funkcionalit - zrazka s problemami (casto s realitou) - dalsie zoskrtavanie - ranne opravy chyb sposobenych nocnym programovanim - finalizacia projektov - priprava prezentacii - prezentacia. Cakanie na vyhodnotenie a vyhlaseni vitazov s nasledovnym popijanim uz bol daleko menej stresujuci.

Z 20ich tymov a 67 programatorov/dizajnerov/neocenitelnych kibicov boli nakoniec vybrani vitazi v troch kategoriach zabava, sport,  retail a financie.

V zabave kraloval Blue Butterfly, ktory si okrem vyhry v karegorii odniesol aj 10 tisic libier ako investiciu na realizaciu plne funkcnej aplikacie. Ich aplikacia Tap-to-WiFi prezentovala jednoduche precitanie NFC tagu a nastavania pripojenia k lokalnej WIFI v hoteloch ci baroch. Jednoducha a jasna idea ako NFC pouzit. Nie nadarmo sa FR/Orange s podobnou myslienkou pohraval minule leto ked som v ich R&D pripravoval rovnaky prototyp :)

Dalsi vitaz Ying Yang tym s ich aplikaciou Total Event, ktora prezentovala kombinaciu zdielania fotografii a ich prezerania podla casu a lokacie (samozrejme s nevyhnutnou podporou NFC tagov). Adidas kategoriu Sport zasponzoroval a vitazi si odniesli okrem futbalovej lopty aj daleko cennejsie 2 VIP listky na zapas Chelsea v Championship League.

V kategorii retail zasvietil ako vitaz tym We’re Appy s ich aplikaciou PillIt. Popis tejto aplikacie si odpustim z jednoducheho dovodu. Ich prezentaciu som nestihol. Cenu pre nich zasponzoroval Kellogg’s a popravde by ma osobne neoslovila. Rocny prisun cerealii nie je moja salka kavy ci caju ako hovoria anglani :)

V poslednej kategorii - finance - triumfoval tym New Found Comms s ich aplikaciou Street Screen. Tato aplikacia ma asi oslovila zo vsetkych najviac. Asi preto ze vyuzival NFC velmi hravym sposobom. Street displays, ktore sa v Londyne uz objavuju casto obsahuju NFC tagy a aplikacia ich vyuziva k priamej interakcii tak, ze po nacitani sa s nimi priamo spoji a spusti vybranu hru, ktorou si mozete zahrat s dalsim spolucakajucimi a skratit si tak chvile cakania na prislusny prostriedok hromadnej zabavy - pardon - prepravy. Takzie prezentovali moznost priamej interakcie s predmetom reklamy kedy mate moznost manipulovat s nim a prezerat si ho zo vsetkych moznych ci nemoznych uhlov.

Kedze cien a sponzorov bolo neurekom tak dalsia aplikacia od tymu Rollercoaster, ktora prezentovala moznost zakupenia si listky a miesta v rade priamo na mieste s vyuzitim NFC tagpointov, si odniesla prislub investicii od firmy BlueVia, ktorej API-cko vo svojom rieseni pouzili. Dalsich vyhercov si uz ani nespomeniem, ale odniesli si ceny ako tablety Samsung, listky na Radiohead ci Westlife ( :) ) ale aj VIP listky na tesovaci ceremonial  otvorenia olympiskych hier ci cennejsie vylety do Googlu v MountainView alebo na konferenciu organizovanu RIM-om kdesik v USA.

Aj ked akcia nebola zamerana len na mobilne telefony a organizatori rozdali NFC usb citacky, nevidel som ine ako mobilne pouzitie NFC co je skoda, pretoze v kombinacii PC - NFC sa mozu objavit zaujmave napady ako napr. pre bezpecne uzamknutie/ odomknutie alebo ulozenia identity pre pristup k internet bankingu, no moznosti je mnoho.

Dva dni plne natrieskane nielen programovanim, ale aj vybornym kateringom (ozvali sa hlasy ze to malo byt skor feedothon ako hackathon) a samozrejme rozhovormi so zaujimavymi ludmi, ku ktorym sa clovek casto nedostane nielen pre ich zaneprazdnenost ale aj pre vzdialenost.

Moj osobny obdiv si zasluzia tymy, ktore prileteli do Londyna len pre tuto akciu a vymenili prehliadku mesta, ktore svoje caro ma (nehovoriac o mnozstve pamatihodnosti), za vikend plny programovania.

Moj tym sice nevyhral, ale neberiem to ako stratu casu, pretoze nas napad oslovil dostatocne mnozstvo ludi, ktori prispeli nielen radou ale aj kontretnymi kontaktami :)

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.


Už ste čítali?